هدف اصلی بسیج کادرسازی برای نظام است

Submitted by sharifi on

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، نخستین نشست سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که  در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به تعامل خوب بسیج طلاب و اساتید حوزه با حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: باید در برنامه ها تلاش شود تا این برنامه ها به صورت اثر بخش و خوب اجرا شود و در این بین باید حداکثر هماهنگی با مدیران حوزه های علمیه خواهران انجام شود.

وی بسیج و حوزه علمیه را دو نهاد مستقل دانست و تأکید کرد: این دو نهاد با حفظ هویت مستقل در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند، ما اعتقاد داریم هم باید جایگاه مدیریت حوزه علمیه چه حوزه خواهران و چه حوزه برادران حفظ شود و هم بسیج استقلال خود را از دست ندهد اما این منافاتی با همکاری ندارد.

معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی از مدارس علمیه و پایگاه های مقاومت حوزه های علمیه فعالیت های خوبی داشته اند تا جایی که برخی مدیران، معاونان و همکاران مدارس و مرکز عضو شورای بسیج هستند که این خیلی خوب است ولی رویکرد این است که ما از طلاب بسیجی در این جهت و اساتید استفاده بیشتری کنیم .

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب در ادامه سخنان خود کادرسازی برای نظام را یکی از اهداف بسیج دانست و گفت: بسیج که یک نهاد برخواسته از ذات انقلاب است می‌تواند در کنار حوزه افرادی را برای نظام آماده کند که در این عرصه بتوانند کارهای جدی انجام بدهند.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل هیأت های اندیشه ورز در حوزه های علمیه خواهران خبرداد و گفت: این هیأت ها میدان مانور شما عزیزان است، باید در هیأت های اندیشه ورز حداقل سه استاد از اساتید صاحب نظر دعوت بشوند که نظرات آنها در برنامه های بسیج لحاظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست مقدمه نشست ها و جلسات بعدی است و ما همواره و در طول سال نیز از نظرات مدیران محترم حوزه های علمیه خواهران استفاده می‌ کنیم و از شما می خواهیم از طریق راه های ارتباطی اعلام شده در استان ها نیز دیدگاه و نظرات خود را منتقل کنید.