خانم غفاری در نشست صمیمی استعدادهای برتر پژوهشی حوزه با رئیس مرکز خدمات گفت: برگزاری این جلسه بهمنظور گرامیداشت هفته پژوهش اتفاق بسیار خوبی است که جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه علمیه خواهران به بحث پژوهش نگاه خاص و ویژهای وجود دارد، گفت: در حوزه علمیه خواهران سیاست راهبری پژوهش تعریف شده و سطوح پژوهشگری به سه سطح تربیت پژوهشگر عمومی، تربیت پژوهشگر حرفهای و تربیت محقق و نظریهپرداز تقسیم شده است.
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: از سال 90 برای تربیت پژوهشگر شعار راهبردی هر طلبه یک پژوهشگر در این مرکز انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه انتخاب این شعار به این معنا نیست که انتظار داریم همه طلبهها وارد عرصه پژوهش شوند، گفت: هدف از این شعار این است که همه طلاب برای حضور در همه عرصههای فعالیتی مربوط به امور طلاب دستمایه پژوهشی داشته باشند.
غفاری به آمار کرسیهای آزاداندیشی، نشستهای علمی و دورههای مهارت افزایی بهعنوان فعالیتهای پیراپژوهشی حوزه علمیه خواهران اشاره کرد.
وی گفت: طلاب خواهر در عرصه پژوهش موفق هستند و در جشنواره علامه حلی از نظر کمی و کیفی رتبههای خوبی کسب کردهاند.
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خواهران گفت: در حوزه علمیه خواهران در کنار نظام آموزشی به منظور آشنایی طلاب با پژوهش، اجرای برنامههای تمرینی پژوهشی در قالب تشکلهای پژوهش برنامهریزیشده است.
وی ابراز داشت: در حوزه علمیه خواهران 525 هسته پژوهشی طلاب فارغالتحصیل با عضویت 3003 نفر و 379هسته پژوهشی اساتید با عضویت 1828 نفر تشکیل شده است.
غفاری افزود: از 375 مدرسه سطح دو تعداد 223 مدرسه دارای کانون پژوهشی و از 58 مدرسه سطح سه 37 مدرسه دارای انجمن پژوهشی در رشتههای مختلف هستند.
وی بیان کرد: مشارکت طلاب خواهر در جشنوارههای علامه حلی و رشد بیانگر این است که به سطح بالاتر پژوهشی نزدیک میشوند.
دیدگاه ها